Barndomen

Reblogged

Det är någons barndom som pågår här

Andrev Walden

 

Fastnade i denna blogg. Tårarna bränner i mina ögon. Av skam. Av rädsla. Av medkänsla och jag önskar jag kunde förstå. Men jag kan inte förstå. Ingen som inte är där kan förstå. Vi kan bara försöka.

Snälla – förlåt mig för att jag avslutar Alla Hjärtans dag med tragik. Barnens tragik. Alla Hjärtans dag, skrev jag i föregående inlägg, tillhör på något sätt våra barn.

Andrev Valden skriver: ”Det är någons barndom som pågår här”

”Det är någons barndom som pågår här” Länk till Artikel/bloggpost

Bilderna nedan är samtliga från Andrev Waldens blogg:

1

 

4899

 

8

2

Dessa bilder är några få av de som finns i blogginlägget som länkas till ovan bilderna. Snälla, läs…

För, som Andrev Walden säger: ”Det är någons barndom som pågår här”   (länk till bloggpost)

3b

”…och slutar här”

 

Cafe.se

2 thoughts on “Barndomen

  1. bbnewsab 2016-02-15 / 08:17

    Det där var otäcka bilder. Ingen kan undgå att beröras av dem.

    Gilla

    • Piia-Liisa Pisal 2016-02-15 / 08:39

      Jag tyckte likadant när jag av en tillfällighet fann detta inlägg. Jag kände att jag inte hade något val och berördes själv oerhört av detta – det bara skulle publiceras. Inlägget är så starkt och så oerhört viktigt att det måste få spridning.
      Sedan att det är otäcka bilder, det vet jag. Livet som flyktingbarn är otäckt…

      Liked by 1 person

Kommentera

