På gång…

Till helgen som kommer tänker jag bjuda dig på en blandad kompott av allvar och glädje. Som jag brukar så kommer en mer lättsam text på söndag då du får återknyta kontakten med några av Försvarsmaktens hundar. Vad sägs om söta valpar?

FM Fatzys valpar

Utöver valparna får du återknyta bekantskapen med den lata flickan och följa henne dels under mellanstadietiden, dels då hon studerade på universitetet. Kanske blir det någon resa genom vacker natur. En blandning av allvar och glädje. Av det jobbiga och av det mer lättsamma. Och, som vanligt i denna blogg, kanske utifrån ett perspektiv som inte är så vanligt.

foal-322533_1280 - kopia
Hästarna lyssnade på flickan. För dem kunde flickan berätta allt hon inte kunde berätta för någon annan…

Jag kommer också göra resa. Kanske blir det resan som på ett dygn tog mig genom en hel årstid! Om denna resa kommer under helgen eller senare återstår att se. Ibland dyker det upp annat som pockar på uppmärksamhet. Men någon form av naturskildring kommer det att bli. Är det så att resan från senvinter till försommar får anstå, så blir det någon annan resa med naturen som inspiration. Jag lovar er under alla omständigheter vackra bilder!

Detta är lite av vad som är på gång för tillfället. Hoppas du gör mig sällskap på resan i både tid och rum!

foliage-694319_1920 - kopia
Tänk att björklöv är så vackra.
person-1119388_1920
En ensam flicka…
books-1149959_1920 - kopia
…som använde rasterna på arbetet för att läsa in kurslitteratur när hon blev lite äldre.

Välkomna att titta in och möta Livets skiftningar ur ett annat perspektiv 🙂

//Piia-Liisa

winter-1153713_1920
Vem skulle ha plockat in veden?
2 thoughts on “På gång…

  1. bbnewsab 2016-03-02 / 12:46

    Jag tackar för din fina programförklaring och därtill inbjudan att få taga del av dina tankar och känslor förpackade i bloggformat.

    Jag lär mig en hel del om saker och ting, även om livet självt, genom att följa denna fina blogg. Tycker du har en välfungerande mix mellan lärt och lekt, mellan allvar och humoristisk underfundighet, mellan privat och allmänt etc.

    Det finns en författarsjäl i ditt inre, Pipili! En som talar till sin publik med både hjärtat (känsla) och hjärnan (förnuft).

    Apropå det så finns det de som menar att själen motsvarar vårt förnuft och att anden representerar de mer känslomässiga aspekterna av vårt liv. Som ateist har jag svårt att ta till mig den sortens metafor. Men hur ser du på densamma, Pipili? Du är ju inte ateist som jag. Så hur ser du på den metaforen om vad själ och ande är för något? Does it make sense to you?

    Liked by 1 person

  2. Piia-Liisa Pisal 2016-03-02 / 18:06

    Tack för orden om bloggen och om författarsjälen. De värmer verkligen. Jag hoppas de kommande inläggen kommer att tilltala dig som läser. Jag ber att få återkomma vid ett annat tillfälle, kanske i ett separat inlägg angående ande och själ, förnuftet och känsla.

    Återigen; Tack från en nöjd Pipili, som försöker smälta detta med ”författarsjäl” 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

