Grattis FM Kyra 1 år

Den 7 april fyllde FM Kyra 1 år och Givetvis vill Livets Skiftningar passa på att uppvakta henne med ett bildcollage från liten valp till stolt 1-åring. Matte Ida Östling har varit mycket generös med att dela med sig av bilder på FM Kyra så att vi kan följa henne under hennes första år.

FM Kyra och några av hennes syskon på BB Hilton (HAS)

FM Kyra med mamma och syskon BB Hilton
…och någonstans finns ett svart litet knyte i högen av små ulltussar som får mat av mamma Ianthés

FM Kyras första dag hemma hos matte. FM Kyra kom till matte Ida den 9 juni 2015. Nedan följer några bilder på Kyra under hennes första vecka hemma. På bilden längst ned till vänster, Kyra i gröngräset, är Kyra alldeles nybadad!

På ovanstående fem bilder är Kyra mellan 11 och 14 veckor. ”Men matte, var du tvungen att lyfta upp mig på dina axlar?” undrar Kyra som tittar ner på golvet dit det är långt!

FM Kyra 22 aug bild 5
Titta, vad jag är duktig som kan sitta still! Jag lyder nästan alltid matte. Matte tog den här bilden på mig den 22 augusti.
FM Kyra 31 aug bild 1
Matte säger att jag kommer att växa ur min sköna plats? Men det tror jag inte på. Spelar nog ingen roll om jag blir stor, jag vill ligga här iallafall. (31 augusti)

Oktober var en speciell månad. Då blev Kyra sex månader. Ett halvt år. Tiden går fort och Kyra har varit hos matte Ida i fyra månader. Och som du ser så har Kyra växt mycket på dessa månader.

FM Kyra 7 okt 6 mån
”Snälla matte – ser du inte att jag är godissugen? Jag fyller ju faktiskt idag!” //FM Kyra tolkad av Livets Skiftningar

FM Kyra Heja Sverige 17 nov

FM Kyra hejar på Sverige den 17 november. Vilken sport? Det berättade inte Kyra för Livets Skiftningar 😉

Lagom till jul hade nog Kyra kommit in i den ålder då hon gärna bestämmer själv. Men ändå sätter matte på mig både glitter och tomteluva! Inte passar väl det på en stor, fin FM-hund? Jodå, Kyra! Det passar utmärkt på dig. Du är fin och hjälper till att skapa julstämning. Sedan får du tänka på alla roliga paket som du kan avslöja vad det är i. Jag lovar att du hittar dina godsaker i paketen innan det är dags att öppna dem om matte bara lägger dem under granen i tid! Nu kan du titta tillbaka drygt tre månader och visst fick du ett och annat paket som du kunde öppna själv? Öppnade du något innan julafton?

FM Kyra Luci 15

FM Kyra önskar God Jul bild 1

Nio månader gammal börjar Kyra bli könsmogen och löper för första gången. Matte berättar att det förändrar Kyra. Här är Kyra ute på promenad i januari. I början av januari hade som synes ingen snö kommit, men den kom bara några dagar senare. Sedan är det skönt att få vila i mattes knä. Det två nedre bilderna från 10 februari.

Och så börjar vi närma oss ett-årsdagen. Några bilder från mars när Kyra hade roligt med morgontidningen.

Avslutningsvis bilder när Kyra har roligt dels utomhus i leran dels när hon lånar mattes telefon. Kyra – du får ringa till Livets Skiftningar och berätta vad du vill om matte. Hon berättar ju en massa om dig 😉
FM Kyra 23 feb bild 5
FM Kyra 22 feb bild 2
12795294_10153306941161759_340691134350029399_n FM Kyra med mobiltfb
GRATTIS på 1-årsdagen FM Kyra önskar Livets Skiftningar.

De senaste bilderna på FM Kyra:

…och så födelsedagspresenten:

marrowbone-897982_1920
FOTO: Arkivbild Pixabay.com

Foto: Från ”BB Hilton”: HAS, övrigt foto: Ida Östlund där ej annat anges

2 thoughts on “Grattis FM Kyra 1 år

  1. bbnewsab 2016-04-09 / 15:35

    Tack för denna underbara bloggpost! Har du möjlighet, försök då posta fler sådana här gulliga och gosiga artiklar om FM-hundar. De är så härliga att läsa. Jag blir på så gott humör och glad till sinnes.

    Liked by 1 person

Kommentera

