Trevlig Midsommar

midsummer-830403_1920
Foto: Arkivbild Pixabay.com

Nedan följer en kavalkad av glada härliga bilder som är sommar. Med dessa vill jag önska alla mina läsare en riktigt Trevlig Midsommar!

Tänker att vi går genom våren och fram till Midsommar 🙂

Bilder från en trädgård i Örebro. Vitsippor och Scilla och andra blommor jag inte har namnet på!
GK sommarbild trädgård 9
Nu blommar träden!
GK sommarbild trädgård 8
Gullvivor. Våren är här och förebådar att det blir nog sommar i år också!
GK sommarbild trädgård 5
Dessa vet jag luktar underbart – men vad heter de? En kunnig läsare gav mig svaret. Det är Kaprifol på bilden. Tack M. N-S för hjälpen.
GK sommarbild trädgård 7
Maj och Syrener som också de fyller luften med underbar försommardoft
GK sommarbild trädgård 4
Rhododendron – kan en se sig mätt på dessa underbara vackra blommande buskar. Blomman som lever på hoppet. Den knopp de sätter i år blommar till nästa försommar.
GK sommarbild trädgård 1
Nu har sommaren kommit!

GK sommarbild trädgård 3
Prästkragar som kommer att pryda en midsommarstång…

Avslutningsvis en riktigt vacker stämningsbild tagen en tidig morgon på Stora Hammarsundsbron, Norra Vättern:
GK Stora Hammarsundsbron

TREVLIG HELG önskar Livets Skiftningar!

…och Tack Göran Kangedal för att Livets Skiftningar får publicera dina bilder.
Sommarens första ros G Kangedal
Sommarens första ros ❤

 

6 thoughts on “Trevlig Midsommar

  1. bbnewsab 2016-06-26 / 20:59

    Tack för denna fina midsommarhälsning, GGV Pipili! Tyvärr läser jag den först när helgen lider mot sitt slut.

    Men de vackra bilderna är ju lika bedårande för det.

    Jag ser att du fått veta vad den där välluktande blomväxten heter som du inte visste namnet på. Kaprifol är dess namn.

    Jag som hade tänkt skoja med dig och föreslå att det nog var en maskros på bilden. Fast jag tror nog att du hade genomskådat bluffen, GGV Pipili, om jag hade gjort ett försök.

    Liked by 1 person

    • Piia-Liisa Pisal 2016-06-27 / 00:35

      Maskrosen hör till de blommor jag känner vid namn. Annars är där en stor lucka i kunskapen hos Pipili som synes. Ofta är det så att säger någon en blommas namn, så vet jag hur den ser ut, men om jag ser en blomma är det värre. Men tröstar mig med att jag kan annat istället som att njuta av fotograf Göran Kangedals bilder.
      //Pipili

      F.k. har Livets Skiftningar utan krav på någon form av motprestation av fotografen fått fri tillgång till de bilder han publicerat på sin Facebook-sida. Det är alltså helt Livets Skiftningars eget val att lyfta fram fotografens namn.

      Liked by 1 person

Kommentera

