Mellanspel

Eftersom orken är som den är vill jag bjuda er på ett mellanspel av vackra bilder. Njut av fotograf Per Svenssons vackra bildspel  från trakterna kring Norra Vättern. Naturreservaten Råå Uddar och Mårsätter. Bestämt tyckte jag att jag skymtade tomtemor. Men jag väljer att inleda med en kort film om att vara ute på hal is!

Följande film är från Råå Uddar, ett naturreservat. Livets Skiftningar har publicerat den tidigare, men så vacker att den kan ses många gånger.

Som avslutning en vinterfilm från Mårsätters Naturreservat:

TACK Per Svensson för de vackra bildspelen och visningbilden.
Visningsbild:pers-fre-2-dec-2016-1
Det är fler artiklar planerade. Bland annat kommer FM Lissa och Jeck på besök framöver. Troligtvis kommer fler FM-hundar också att vilja vara med, men det återstår att se. Ett annat tema som kommer att tas upp är att ta emot och ge hjälp. Uttrycket: ”Det var så lite så” är centralt i den artikeln. Givetvis mycket bilder. Kanske vävs en historia kring bilderna. Lasse-Maja fascinerar…

Berätta gärna om era tankar kring detta lite annorlunda inlägg. Ni är också varmt välkomna att tala om vad ni vill läsa om i bloggen. Har jag möjlighet ska jag försöka tillmötesgå era önskemål.

6 thoughts on “Mellanspel

  1. ubledin 2017-01-24 / 00:18

    Tack Piia för visning av de vackra bilderna💖ja det ä nästan så man ser 🎅 familjen ☺Tråkigt att höra om din värk, krya. Kram från oss i Kungälv 💟💖 Jeck låter hälsa speciellt🐶

    Liked by 2 people

    • Piia-Liisa Pisal 2017-01-24 / 01:05

      Tack för kramar och krya-hälsningar ❤ Det är alltid roligt att höra från dig och din matte, Jeck. Ta nu väl hand om matte och alla andra två- och fyrbenta som finns inom ditt vaktområde.
      Jag ser fram emot att få höra dig berätta vad som hänt sen senast du hade en egen artikel, Jeck. Nospuss till dig och en varm kram till matte!
      //P-L

      Liked by 1 person

  2. Jag 2017-01-27 / 19:14

    Vilka härliga bildspel. Jag som har tid sitter och njuter och tittar, men det kan kanske vara svårare med längden på bildspelen för såna som är vana vid att bara titta in, eller att klicka sig igenom inlägg. Jag hoppas innerligt att du snart kan få ork tillbaka! Är själv just idag alldeles smärtöversköljd och modlös.

    Liked by 2 people

    • Piia-Liisa Pisal 2017-01-27 / 21:30

      Känner med dig, JAG, och kan känna igen känslan när smärtan tar över kroppen. Jag önskar av hela mitt ❤ att både modlöshet och smärta lindras. Att du detta till trots tar dig tid att kommentera gör mig mycket glad.

      Jag är väl medveten om att bildspelen kan upplevas långa, men min tanke var att var och en kan välja hur mycket man vill se. Det går också att dela upp bildspelen och se dem i fler episoder tänker jag. På så sätt går det att njuta länge av Per Svenssons foton.

      Min förhoppning är att orken kommer åter, men det tar mycket längre tid än jag ens kunde ana. Ändå vet jag sedan jag var yrkesverksam och träffade många utmattade vilken tidskrävande process det är att återfå orken. En rimlig tanke torde kunna vara att under våren öka antalet artiklar till kanske två/vecka och någon gång tre. Innehållsmässigt hoppas jag kunna bibehålla samma blandning som tidigare.

      Tack för din kommentar. Den värmer mitt ❤

      Liked by 2 people

  3. M 2017-02-01 / 16:02

    Det var en fågel som viskade i mitt öra att Piia-Liisa och hennes händer inte vill samarbeta, därför dröjer det ett ytterligare ett tag innan hon är tillbaka på banan. Gullekramar till er alla tills vidare.

    Liked by 2 people

Kommentera

