Jeck och kärleken

Jeck berättar om hur det är att vara populär bland de vackraste av vackra i detta inlägg. Han är kär och kärleken är besvarad. Men det finns vissa problem. Kärlek är inte alltid enkelt och det gäller tydligen både två- och fyrbenta vänner. På bilderna nedan: Chihuahua Mira, Jeck, Papillon Mimmi och så hönsen som Jeck ansvar för att vakta mot räv och rovfåglar. Jeck är ju gårdsväktare, så han vaktar inte bara hönsen utan har hand om hela gården. Och nu har han fått en kompis, Nike, som hjälper honom.
FM Jeck och gänget alla hjärtans dag 2017
”Varför matte skulle ha med en bild på hönsen förstår jag inte, säger Jeck, men det får väl gå. Jag vaktar dem ju! Stegen känns så lätta när jag springer och så doftar flickorna av den mest underbara parfym.” Ja. Jeck är kär. När man är kär gör man allt för att få träffa den man älskar och Jeck är inget undantag. Jeck springer som på moln och kanske så stänger kärleken delar av hans hörsel. Matte berättar: ”Det finns vissa kombinationer som inte funkar:
– Löptik
– Galen fäferpojke
– Rymmer
– Kompisen Nike spårar upp dem efter en halvtimmmes letande i skogen
– Galen matte fastnar i löplinan med lillfinger och handled när Nike glad att hon har hittat vad hon sökte drar iväg
– Matte drar i backen, bryter lillfinger och stukar handled + blir totalt ledbruten
Jeck skitglad att se matte… matte måttligt glad. Mimmi försöker fjäska… matte fortfarande inte glad😠😠😠 ” (text: U-B Ledin)
 
Bilderna nedan visar Jeck när han väl kommit hem och mattes hand efter Jecks utflykt. Jeck sa bestämt ifrån när jag skulle skriva rymningsförsök. Han rymde inte, han skulle bara besöka en mycket kär vän som ropade efter honom.
FM Jeck rymmer för kärlekens skull 20 mars 17

FM Jecks matte efter att Jeck rymt 20 mars 17
Jeck har som ni förstår en helt annan syn på saken än matte. Jo, visst – det är synd om matte som har fått så ont i sin hand. Två brutna fingrar, stukad hand och mörbultad. Men vad gör man inte för kärleken. Att springa några kilometer för att leta upp sin käresta är självklart. Hon ropade på mig. Jag kunde både höra henne och känna hennes doft. Klart jag var tvungen att försöka leta upp henne. Matte påstår att jag rymde, men det gjorde jag inte. Bara så ni vet. Kanske kan jag förstå att matte inte blev så glad, även om jag blev glad att se matte. När jag kommer hem ska sjunga lite extra för matte så blir hon säkert glad igen, och givetvis fortsätta uppvakta Mimmi och hennes fina kompisar. Sången är till för dem. Och matte som påstod att jag sa att jag skrek när hon stängde in mig i sovrummet. Jag skrek och skriker inte – jag sjunger de ljuvaste kärlekssånger! 
FM Jeck är kär... bild 2 okt 16
Här är en bild från förra hösten. Då satte matte min fästmö i en bur och jag kunde bara ligga och titta på henne! Vad är det för romantik, undrade jag då, och nu när min fina fästmö har den underbara parfymen igen, ja då stänger matte in mig i sovrummet!
Jeck berättar mer om Nike, hans kamrat som hjälper honom att vakta hönsen. Nike hjälpte till att hitta Jeck när han gått på friarstråt. Tyvärr så gick det lite vilt till och det slutade med en skadad hand samt en glad Jeck. Trots allt är Nike bästa kompisen. På bilden sitter Jeck och Nike på bron och tar det lugnt. Men var har du gjort av örat, Jeck?FM Jeck alias enöra och Nike
Jeck fortsätter berätta:
”NU har hornen växt ut i pannan på matte😈 JAG gör inget (som vanligt)🤗 bara uppvaktar papillonen Mimmi ”lite”. Vadå hopplös???? Det kan du vara själv, matte😠 NÄÄÄÄ, jag vill inte vara i sovrummet, då skriker jag😲 å DET gillar inte du…” 
(text: U-B Ledin) Jeck tillägger att matte skrivit fel i texten. Han sjunger och inget annat!
Ja du, Jeck. Det är inte lätt att vara så populär. Tre vackra flickor som alla vill till dig. Jeck låter undslippa sig orden: Tre brudar på en vecka! FM Lillen, ta med dig matte och kom hit.
FM Jecks flickor Molly och Mimmi
På bilden ovan är det Mira till vänster och Mimmi till höger. Nästa bild visar Molly till vänster och Mira till höger.
FM Jecks flickor Molly tv och Mira th
Visst är de snygga, tjejerna! Och tjejerna är förtjusta i mig, Jeck. Nåja, Lillmattes Papillontjej tyckte visst att jag var lite stor?!?! Det har jag svårt att förstå. Jag är alldeles lagom stor för att snart fylla tre år. Men Jeck, jag vet inte om jag räknat fel – är det verkligen bara tre tjejer som uppvaktar dig, eller? Du får berätta vilka flickor det rörde sig om senare. Något du vill hålla för dig själv? FM Lillen behöver inte veta allt, och inte Livets Skiftningar heller. Och med det får vi låta oss nöja.
FM Jeck och Nike 1
Jeck har nu inte berättat om sin kompis FM Lillen. Men är det så att han och hans matte har lust att hälsa på hos Livets skiftningar är de Varmt Välkomna att höra av sig. Det gäller alla FM-hundar i alla åldrar. Avslutningsvis vill Jeck visa bilden där han och Nike ägnar sig åt sin favoritsport: Att kampa! På undre bilden tar Jeck och Nike en paus.FM Jeck och Nike 2

Visningsbild:
FM Jeck trånar
Jeck vill ha sista ordet:
”…Matte ser också väldigt trött ut, hon säger att jag behöver hörapparat AKUT. Haha, jag HÖR när rösten går upp i falsett, det gör grannarna också matte. Nu är jag jättetrött. Det tar på krafterna att vara gentleman och kavaljer 😙😙…”

Vov Vov FM Jeck.💖 (Text: U-B Ledin)

Foto och delar av vad Jeck berättar står matte Ulla-Britt Ledin för. Livets Skiftningar tackar för att du så generöst delar med dig av både bild och text.
Jeck låter hälsa att han gillar kommentarer och det gör vi på Livets Skiftningar också. Välkomna med tankar och funderingar kring detta med kärlek och annat intressant.

11 thoughts on “Jeck och kärleken

    • Piia-Liisa Pisal 2017-04-06 / 07:59

      Tack Ilse-Marie för de värmande och rara orden. Jeck med kamrater är roliga att skriva om. Matte Ulla-Britt är dessutom snäll och delar med sig av både Jecks upptåg + många bilder på honom och flickorna. Då blir det lätt att skriva.
      //P-L

      Liked by 1 person

  1. bbnewsab 2017-04-06 / 08:47

    Det var sannerligen mycket i händelseväg! Här måste det bli inte bara en utan flera uppföljningar
    framöver.

    Några funderingar:

    Är det på grund av sitt saknade vänsteröra (på en av bilderna) som Jeck behöver hörapparat?

    Kan inte FM Jeck få kontakt med en sångpedagog, som kan lära honom att ta ut, och hålla, de rätta tonerna, när han sjunger?

    Vilka sånger står på FM Jecks repertoar? En bra sångare bör ha ett stort antal sånger att välja mellan. Kanske Jeck än så länge bara behärskar en sång, som han sedan sjunger om och om igen? Det är givetvis inte bra. Ombyte förnöjer!

    och hur går det med Ulla-Britts skadade vänsterhand? Jag ser på fotot att lill- och ringfingren har blivit svarta. Betyder det att de fingrarna kommer att falla av så småningom? Eller beror det svarta på något helt annat?

    Hur ser FM Jecks relation till Nike ut? Är de bara vänner? Eller försöker Jeck sig på att testa polygami?

    Även vad gäller FM Lillen har jag mina undringar. Till exempel: Hur kan det kännas att heta Lillen och ändå kanske vara störst i klassen? Är Lillen kanske släkt med boxaren Anders ”Lillen” Eklund, så kallad för att han var så stor och reslig till växten?

    Liked by 1 person

    • Piia-Liisa Pisal 2017-04-06 / 08:58

      Jag skickar frågorna vidare till Jeck och hans matte. Jag ror att de har större möjligheter att svara på frågorna än vad jag, FM Pipili, har 😉

      Liked by 1 person

    • ubledin 2017-04-06 / 09:15

      Haha Jeck hälsar o tackar för intresset.
      Ja Jecks öron har en tendens att försvinna ibland……hörapparat är en bra ide😊
      Hmmm de här med att sjunga är inte Jecks grej…..sjunger hellre än bra. Kan inte hålla toner.
      Ñää mina fingrar blir kvar😊 det är svart bandage. Är idag gipsad från armbågen o ned, så går det när man inte ä uppmärksam.
      Nike är en steriliserad tik så där ä de lugnt…….😊
      Lillen är en stor stilig schäfer som Jeck träffat på facebook. Släktskap…..tja de vet jag inget om……men vem vet???😨
      Ha en bra dag
      Vänligen Ulla Britt o Jeck😀

      Liked by 2 people

      • Piia-Liisa Pisal 2017-04-06 / 11:29

        Tack Jeck och matte Ulla-Britt för det fina svaret.

        Till bbnewsab vill jag säga att jag hoppas givetvis på att få skriva mer om Jeck, och jag är övertygad om att så kommer att ske också. Jeck berättar gärna både om sin vardag som gårdsväktare och om vad han gör utöver det. Och om jag förstod rätt när jag talade med Jeck inför denna artikel så hade han mycket han ville tala om.

        Vi ska absolut tala om Jecks hörsel bland annat. Där tycks inte matte och Jeck vara överens, för jag tyckte Jeck sa att han hörde utmärkt! Inga problem alls med att höra vad hans tjejer och beundrare säger 😉
        Återigen ; Tack ❤

        Liked by 1 person

  2. duritzan 2017-04-13 / 16:21

    Det är väl bäst att du stannar hemma idag så du inte tappar greppet om kvasten. Jag lovar att hälsa till gänget 😉
    Hoppas du får en lååång fredag i morgon och sedan en helt underbar påsk ❤

    Liked by 2 people

    • Piia-Liisa Pisal 2017-04-13 / 18:11

      Jag har specialkvast och med Drottning Akka vid rodret är det inte någon risk att ramla av 😉 Men jag tackar för omtanken. Den värmer ❤
      PS! Jag uppskattar verkligen att du framför hälsningar, men har på känn att det nog trots allt är bäst att jag åtminstone kommer på snabbvisit!

      Gilla

  3. bbnewsab 2017-04-13 / 17:44

    Även jag vill önska GGV/FM Pipili en Glad Påsk.

    Samma hälsning sänder jag också till FM Jeck och FM UBLEDIN. Samt till DURITZAN för hennes städse så omtänksamma kommentarer.

    Hoppas att FM Jeck vid det här laget har hunnit ta några sånglektioner, så att FM UBLEDIN slipper att hålla för öronen. Det kan ju vara svårt för henne att göra det med tanke på den gipsade vänsterarmen.

    Om FM UBLEDIN läser detta, vill jag få sagt, att det inte skulle kännas helt fel med en uppdatering om hur fingarna och handen hennes mår.

    Liked by 1 person

  4. bbnewsab 2017-04-13 / 17:51

    Glömde i hastigheten bort ILSE-MARIE. Också hon är en GGV Pipili-följare med stort och kärleksfullt hjärta.

    Liked by 1 person

  5. Piia-Liisa Pisal 2017-04-13 / 18:17

    Jag vill självklart önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!
    Om allt går som det är tänkt kommer en separat påskhälsning här på bloggen natten till långfredag!
    //Pipili

    Liked by 1 person

Kommentera

