Sjukreserally

Sitter och tittar igenom mina gamla blogginlägg och hittade detta. Det var länge sedan jag publicerade något på bloggen. Jag saknar bloggandet, men varken händer eller ögon är samarbetsvillag. För tillfället är dessutom högerhanden gipsad efter en steloperation av tumbasens mellersta led…
Men resorna till Universitetssjukhuset har inte blivit färre sedan jag skrev denna artikel. Tyvärr har inte heller chaufförerna blivit bättre. De allra flesta är bra. Men det finns en grupp som inte är det, så följ med på ”sjukreserally”.

PS! Min dröm är att så småningom komma igång med ett regelbundet bloggande igen. Jag vill också passa på att TACKA alla ni som troget följer mig, trots den ringa aktiviteten på bloggen.
TACK!
//Piia-Liisa

Livets skiftningar - från ett annat perspektiv

Hjälp! Någon som vill följa med på sjukreserally? Krav: Avsaknad av allt vad åkrädsla och anlag för åksjuka heter!

truck-243419_1280Många chaufförer kör bra. Mjukt, lugnt och trafiksäkert. Sedan finns den andra gruppen, de som utmärker sig. Om dessa handlar denna artikel.

En fördel är om du är okänslig för otrevligt bemötande samt inte bryr dig om säkerhet i bilen. Sjukreserally är den beteckningen Livets Skiftningar har gett de chaufförer som tycks tro att hastigheten betyder allt och säkerheten inget vid sjukresa. Sjukresor och färdtjänstresor hör till gruppen samhällsbetalda transporter. Den egenavgift resenären betalar ligger ofta mellan 0 och 15 % av resans totala kostnad. Att köra samhällsbetalda transporter innebär ofta att köra sjuka personer, personer som på olika sätt inte kan nyttja kollektivtrafikens tjänster just på grund av sjukdom/skada. Specialfordon kallas fordon som kan ta liggande personer och personer som sitter kvar i sin rullstol/Permobil under resa. I första hand ska…

Visa originalinlägg 811 fler ord