Comments are like little kind gifts

Jag tycker mycket om Annas Art – FärgaregårdsAnna. Hennes blogg gör mig glad. Och hennes budskap i denna artikel stämmer så väl (men med den skillnaden att jag har ingen Ipad som plingar 😉 ). Kommentarer är värdefulla. De gör mig glad och de tillför mycket till artiklarna.
Så därför väljer jag att reblogga FärgaregårdsAnnas inlägg.

//Piia-Liisa

Annas Art - FärgaregårdsAnna

If you ever wonder if your comments matters, the answer is yes, they do.

Even the slightest 🙂 matters to me.

Your comment gives me

– a ”pling” on my ipad,

– a smile on my face, because all your comments are so nice

– inspiration, because your thoughts are very thoughtful

– a sign of a wordpress world with lots of possible friends all day long

– some really nice conversations with you

So, thank you all for leaving comments in my posts. I read them all and try to answer them all.

If you don’t get an answer, your comment probably got stuck in a spam filter (don’t check very often) or they disappears from my notifications without my knowledge.

Anna

Visa originalinlägg

10 reaktioner på ”Comments are like little kind gifts

  1. bbnewsab 2016-06-13 / 08:09

    Att kommentera kan liknas vid att inleda (föra) en dialog. Och en dialog är ett utmärkt sätt att få frågetecken uträtade (jfr begrepp som ”att ställa följdfrågor”).

    Kommenterarens avsikt är nog i de allra flesta fall att låta bloggartikelskrivaren få veta hur man som läsare har reagerat emotionellt på den just publicerade texten. Dvs kommenteraren berättar hur texten uppfattats, upplevts etc. Dvs hen informerar bloggägaren om vilka känslor och tankar den publicerade texten gav upphov till hos just honom eller henne.

    Gillad av 1 person

    • Piia-Liisa Pisal 2016-06-13 / 08:35

      Tack för din kommentar! Precis som du skriver så är också jag som bloggare intresserad av att få ta del av just dina tankar kring bloggartikeln. Men också dina erfarenheter av det som avhandlas, eller associationer som innehållet väcker. Tankar, känslor, minnen. Goda minnen, svåra/jobbiga minnen om du känner att du vill dela.
      En diskussion kring ämnet…
      Vill du dela, men inte offentligt finns kontaktformuläret under rubriken kontakt.Där kan du skriva direkt till mig utan att det blir publicerat. Och du har alltid möjligheten att vara anonym (skriva under fingerat namn)
      Tack för just dina reflektioner. De är värdefulla för mig.
      //P-L

      Gillad av 1 person

  2. inte fan gör det det 2016-06-13 / 09:25

    Håller helt med dig och färgaregårdsanna- man blir ju jätte glad när någon tagit sig tid att först läsa och sedan skriva någon liten kommentar! det betyder jätte mycket!
    När jag började så skrev jag långa inlägg- men man inser till slut att det tar alldeles för mycket tid. Så därför blir det mest bilder inne hos mig! men jag blir lika glad ändå när någon skriver något!
    Hoppas du mår så bra som det går!
    ha en fin måndag
    kram

    Gillad av 2 personer

    • Piia-Liisa Pisal 2016-06-13 / 14:49

      Ja, visst blir man glad för varje kommentar. Oavsett om det bara är en 🙂 eller en längre kommentar så är det lika roligt! 🙂 När det gäller inläggen har jag en riktlinje med ett visst antal ord som jag försöker begränsa inläggens längd med. Ser jag att det blir mycket mer delar jag, och skriver i serie i stället. Och jag försöker då skriva inläggen som fristående delar i en serie.
      Så Tack för att du tog dig tid att kommentera och varmt tack för hälsningen och kramen. Skickar en kram tillbaka.
      //P-L

      Gillad av 1 person

      • inte fan gör det det 2016-06-18 / 10:33

        Skickar en stor kram ifrån ett regnigt och grått Stockholm….typiskt midsommar väder. Men dom säger att det ska bli bättre så det får man väl hoppas!

        Gillad av 2 personer

      • Piia-Liisa Pisal 2016-06-18 / 12:06

        Tack för din kommentar! Här i Askersund är det uppehållsväder. Har de senaste dagarna bara kommit någon enstaka skur. Vi skulle behöva få regn. Men de som varit ute säger att det är åska i luften, så…
        Vem vet, kanske kommer regnet hit också!
        Önskar dig en fin kommande midsommarvecka och -helg!
        Kram. 🙂

        Gillad av 1 person

      • inte fan gör det det 2016-06-21 / 10:30

        Önskar dig detsamma- hoppas du mår någorlunda och kan njuta lite av midsommaren!
        stor energi kram!

        Gillad av 2 personer

      • Piia-Liisa Pisal 2016-06-21 / 10:41

        Tack!
        Midsommarafton bär det av till den stora Torp-konferensen. Varje år i drygt 100 år har det varit en kristen konferens Midsommarveckan i Torp, en gård som ligger ett par mil söder om Örebro mitt ute på landet. Torpkonferensen drar till sig omkring 15 000 besökare och jag tillsammans med mina föräldrar åker dit för en konsert. ”Minns du sången” med Anders Jaktlund som ledare. Var där förra året på motsvarande konsert och den var helt fantastisk. Midsommaraftons kväll lär nog bli välbesökt. Då kommer Carola dit, möten, konserter och mycket mer. Överlag ärdet mycket aktiviteter för alla åldrar med seminarier, möten, konserter och mycket annat. (se program här!)

        Önskar, som sagt, dig och alla mina andra läsare en Riktigt Trevlig Midsommarhelg!
        //P-L
        https://pixabay.com/sv/folkdans-squaredans-dans-midsommar-54530/

        Gillad av 2 personer

      • inte fan gör det det 2016-06-23 / 21:26

        Nämen, åh, vad trevligt! Låter som ett fantastiskt sätt att fira midsommar på! Stor kram och njuta v en trevlig konferens!

        Gillad av 2 personer

Lämna en kommentar